* İLETİŞİM NUMARALARI AYDIN KAYNARPINAR 05054830058ALİ BİLGİÇ 05055020621AHMET BAYAR 05357637429
* KÖTÜ NİYETLİ KİŞİLERİN MEZUNLARIMIZIN TELEFON NUMARALARINI ART NİYETLE KULLANDIKLARINI TESBİT ETTİK. BU NEDENLE NUMARALARI GİZLEDİK. ULAŞMAK İSTEDİĞİNİZ MEZUNLARIMIZIN TELEFON NUMARALARINI İLETİŞİM BÖLÜMÜNDEKİ TELEFONLARI ARAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ
  SEYFİ GÜNAÇTI 1971 MEZUNUMUZ EĞİTİMCİ YAZAR
Adana yollarında
  MUSTAFA VARLI 1963 MEZUNUMUZ E.HATAY İL MÜFTÜSÜ
HAYIRLI SABAHLAR
  AHMET BULUT 1970 MEZUNUMUZ EMEKLİ GAZİANTEP İL MÜFTÜSÜ
ŞEFKAT ABİDESİ ANALARIMIZ
  DR ALİ CAYMAZ 1990 Mezunumuz
İMAM-HATİP LER
  SELAMİ KAYTANCI 1971 Mezunumuz Eğitimci
Deve kuşu gibi olmak!..
  GAZİ MERT 1964 Mezunumuz Eğitimci Yazar
ANAMUR’DA BİR İLK: BILDIRCIN ÇİFTLİĞİM
  NİZAMETTİN DURAN 1975 Mezunumuz Eğitimci Yazar
Diyanet İşleri Eski Başkanı’nın Mahcubiyeti!
  MUSTAFA AKDAĞ
İmam-Hatipler Yeniden Parlıyor
  İBRAHİM SAY 1999 Mezunumuz
EKMEK ARASI LAHMACUNDAN THE İMAM?A
  ADEM ARMAĞAN 1975 Mezunumuz Şair/Yazar
 
 
Yeni web sitemizi nasıl buldunuz?
Çok iyi
İyi
Fena değil
Kötü

 
 

MUSTAFA AKDAĞ

HAKKINI SAVUN, İMAM HATİPLERE SALDIRMA !

Bazı özgürlüklerin kısıtlanması kimilerini yeraltına kimilerine kayıt dışı olmaya mecbur etmiştir. Bu durum sanat, siyaset, ticaret, eğitim olmak üzere hayatın her alanı için geçerlidir.

 

                Ülkemizde din eğitimine getirilen yasaklar, bu konuda bir başıboşluğu getirmiştir. Elbette din eğitimi devletin tekelinde olamaz. Ancak din eğitimi verenlerin de bilinmesi, kayıt altında olması ve kurumlaşması gerekir. Cemaat, camii, vakıf, dernek, medrese, İmam Hatip fark etmez. Kimin ne olduğu, hangi eğitimi verdiği açık ve net olmalı. Kimin ne olduğu ve nerde ne yaptığının bilinmesi her açıdan doğru ve iyidir.

 

       İmam Hatip Liseleri “meşru” ve “muteber” din eğitimi açısından en çok bilinen kurumlardır. Müslüman halk bu okulları, çocuklarının, millî ve manevi değerlerini kaybetmeden, özlerini ve özelliklerini bozmadan, gelişme ve değişmeye açık olarak, orta öğrenimlerini yapabilecekleri okullar olarak görmüştür.

 

                Öz kültürüne yabancılaşmış, hakim azınlık ise açılmasını engellemek ve mezunlarını camiye hapsedip devletin diğer kurumlarından uzak tutmak istemiştir. Bunun için bu camianın mensupları ve mezunlarına çok eziyetler edildi ve çok sıkıntılar çektirildi.

 

Tüm bu haksızlıklara rağmen imam hatipliler kin tutmadı ve husumet yapmadı. Her zaman milletin ve memleketin selametini düşünerek kötülüğe iyilikle karşılık vererek sabrettiler.

 

                28 Şubat sürecinde en büyük haksızlığa uğrayan İmam Hatipler, AK Parti hükümetleri ile bu zulümlerden kurtulmaya başladılar. İmam Hatip Ortaokullarının yeniden açılması ve İmam Hatip Liselerinin yeniden ilgi görmesi birilerini rahatsız etmeye başladı.

 

                Din eğitiminin yasak olduğu “anormal şartlar”da din eğitimini başka bir şekilde verme kabiliyeti de gelişti. Özellikle köklü ve tecrübeli bir ekolü temsil eden cemaatler gazete, dergi, dersane ve ticarethanelerini de din eğitiminin istifadesine sundular.

 

                Bu fiili durum din eğitiminde kurumlaşmayı getirmese de önemli ve etkili bir gelenek haline geldi. Ancak Türkiye’de normalleşen şartlar altında İmam Hatiplerin yaygınlaşması ve kurumsal olarak din eğitimi vermesi ister istemez bir “hasidlik damarı”nı da kabartmaktadır.

 

                Rekabet hak, husumet haramdır. Herkes husumete ve tarafgirliğe girmeden kendi hakkını savunsun. Ancak kendi varlığını diğerinin yokluğu üzerinden savunmak doğru değildir. Kendi varlığını İmam Hatiplerin yokluğu üzerine bina etmek ise cahillik ve zalimliktir.

 

                Din eğitimi ve dindarlık İmam Hatiplere hapsedilemez. İHL mezunu olmayanlar dinsiz veya daha az dindar olmadığı gibi İHL mezunu olmak da “dindarlık” değildir. Ancak İmam Hatiplerin dindarlık ve din eğitimindeki yeri ve katkısı tartışılamaz.

 

                 İHL’nin de eksikleri var elbette. Bu eksikler İHL’ni sadece din eğitimi yapan okullara dönüştürmek isteyen zalim azınlığın hesapları idi. Normalleşen şartlar altında İHL’ler çağdaş kolejler olmaya namzettir. Bu durumda da İmam Hatipleri kendine engel görenler olabilir. Ancak İmam Hatipleri engellemeye çalışmak büyük haksızlıktır.

 

                Birilerinin “İmam-hatipler hüzünlü, acılı, meşakkatli hatıralardan ibaretler. Sadece nostaljik duyguları tatmin edebilirler. Türkiye’nin gelecek beklentilerini değil.” demesi dikkate değer bir saldırı alametidir.

 

                Bu tür saldırıları İmam Hatiplere yönelik yeni bir “ötekileştirme” çabası olarak görüyorum. Kimsenin siyasi çekişmelerini ve menfaat kavgalarını İmam Hatipler üzerinden yapmaya hakkı yoktur.

  

30.11.2013